Laserbehandeling biedt uitkomst voor uw tandvlees

Sommige mondproblemen zijn beter en met minder pijn op te lossen door middel van laserbehandeling. Het gebruik van de lasertechniek biedt vooral bij het tandvlees uitkomst. Dit is namelijk een gevoelige plek en je tandarts kan niet overal even handig bij.

Wat is lasertechniek?

Laser is een extreem sterke lichtstraal waarmee weefsel kan worden verwijderd. De behandeling zelf kan onder verdoving worden uitgevoerd. De napijn is veel minder dan bij een normale behandeling. Bij behandelingen waar doorgaans antibiotica wordt voorgeschreven, is dit na laserbehandelingen meestal niet nodig.

Laserbehandeling Dental Clinics

Wat kunnen we met laser behandelen?

Op de behandellocatie in Rolde kunnen we de volgende mondproblemen met lasertechniek behandelen:

• Een te groot of doorlopend lipbandje. Met laser kunnen we het lipbandje esthetisch en zonder bloed en pijn verwijderen. Denk aan een lipbandje tussen twee voortanden waardoor een spleetje intact blijft.
  • Een te kort tongriempje. Ook deze kunnen we met laser op esthetische wijze en zonder bloed en pijn verwijderen.
  • Parodontitis (tandvleesontsteking). Met laser bevorderen en versnellen we de genezing van tandvleesontsteking door zeer selectief het ontstekingsweefsel te verwijderen.
  • Aften en herpes. Als we er op tijd bij zijn kunnen we met laser de ernst en de duur van de blaren sterk verminderen.

Lasertechniek kan ook chirurgisch worden toegepast. Zo kunnen we met laser een doorbrekende kies of ingegroeid implantaat vrij leggen of een fibroom (stukje wild vlees) verwijderen. Dit gebeurt altijd onder verdoving en er komt geen bloed bij kijken. Het weefsel ‘verdampt’ als het ware door de energie uit de sterke lichtgeleider.